این سامانه کاملا تحت وب بوده و برای استفاده از آن تنها نیاز به اینترنت و مرورگر(Browser) بروز شده دارید.در خواست می شود حتی الامکان از مرورگر فایرفاکس (FIREFOX) استفاده نمایید.
برای استفاده از سامانه شما از تمامی روش های اتصال به اینترنت(حتی GPRS تلفن همراه ) می توانید استفاده نمایید و کم بودن سرعت اینترنت شما تاثیری در سرعت انجام شارژ نخواهد داشت زیرا که این عملیات از طریق سرور های این مجموعه صورت می پذیرد.
سرعت انجام شارژ در سامانه بسته به شرایط (ترافیک اپراتور) بین 30 تا 50 درخواست در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 درخواست در دقیقه)
در صورتی که حساب شما منفی می باشد این امر به این معنی می باشد که شما هزینه پنل را پرداخت نکرده اید. جهت پرداخت می توانید از قسمت شارژ حساب اقدام نمایید. درصورتی هم که بیشتر از هزینه پنل، پنل خود را شارژ نمایید بعنوان اعتبار در داخل پنل شما قرار خواهد گرفت.
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
حجم فایل قابل قبول برای بارگذاری در داخل سامانه کمتر از 200 کیلو بایت می باشد. جهت مشاهده نحوه کاهش حجم فایل می توانید به راهنمای موجود در قسمت ارسال مدارک مراجعه نمایید.
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید و یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید.
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی تنظیم شده است که بعد از مدتی، نیاز به ورود مجدد می باشد
هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد ، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.
خیر اعتبار شما هیچگاه حذف نخواهد شد و در صورت تمدید پنل، در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
در حالت کلی شارژ حساب از طریق دو روش امکان پذیر می باشد.
شارژ آنلاین: برای شارژ حساب به قسمت شارژ حساب مراجعه نمایید. برای شارژ آنلاین تنها کافیست رمز دوم کارت خود را داشته باشید. دراین حالت به صورت آنی پس از خرید، موجودی شما افزایش می یابد.
درج فیش: در صورتی که امکان شارژ آنلاین برای شما فراهم نمی باشد شما می توانید هزینه مورد نیاز خود را از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب پرداخت نمایید سپس به قسمت شارژ حساب مراجعه و اطلاعات پرداخت خود را وارد نمایید.لازم به ذکر است در این حالت موجودی پنل شما پس از بررسی کارشناسان در واحد مربوطه افزایش پیدا می کند، بنابراین این امر کمی زمان بر می باشد.
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد سامانه قادر خواهدبود تا 5 ملیون درخواست را نیز انجام دهد..
این کار توسط وب سرویس قابل انجام است، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد
نمایندگان میتوانند با Domain اختصاصی (www.YourSite.com) یا Subdomain از سامانه استفاده کنند .
در صورتی که تمایل به سمت دامنه داشته باشید جهت فعال سازی آن باید DNS های دامنه خود را بر روی DNS های شرکت (Ns1.Charge-Panel.com و Ns2.Charge-Panel.com) تنظیم نمایید و در صورتی هم که تمایل به ثبت ساب دامین داشته باشید باید آن را روی آیپی سرور (185.55.224.229) شرکت تنظیم نمایید تا کاربران شما از دامین اختصاصی شما وارد سامانه شوند ، دقت نمایید برای زیر دامنه نباید روی آیپی Redirect شود بلکه باید در بخش DNS Server یک A Record اضافه گردد
نمایندگان محترم به صورت کلی نیازی به تهیه میزبانی وب ( Web Hosting ) نداشته و از طریق بخش لوگو ها میتوانند اطلاعات کلی سامانه و تعرفه های خود را در صفحه لاگین قرار دهند ، چنانچه نماینده بخواهد در یک وب سایت جداگانه صفحه لاگین خود را قرار دهند نیاز به میزبانی مجزا خواهد داشت . نمایندگان میتوانند لوگوی اختصاصی و اطلاعات کامل خود(اعم ازمتن کپی رایت، اطلاعات درباره ما ، تماس با ما و تعرفه ها و...) را در نرم افزار ثبت، و ویرایش نمایند تا کاربران اطلاعات نماینده را در هنگام ورود به سامانه ملاحظه نمایند
برای فعال سازی پرداخت الکترونیک باید با بانک مورد نظر تماس گرفته و درخواست فعالسازی درگاه پرداخت الکترونیک بدهید .
برای مشاهده بانک های قابل اتصال به سامانه می توایند به بخش حسابها در پنل مدیریتی خود مراجعه نمایید. در هنگام عقد قرارداد و دریافت درگاه باید آیپی بانکی مارا به بانک اعلام بفرمایید (185.55.224.3) ، همچنین در صورتی که با بانک پارسیان قرارداد بسته اید باید به ایشان بفرمایید تا درگاه را روی شاپرک تنظیم نمایند.
زبان برنامه نویسی سامانه سی شارپ (c#) و تحت پلت فرم ASP.NET 4.5 می باشد.
خیر این رمز کارت یا حساب شما نیست بلکه هنگامیکه با یکی از بانک ها قرار داد می بندید و پرداخت الکترونیک میگیرد ممکن است رمز به شما بدهند که در راهنمای پنل نمایندگی برای هر بانک به صورت مجزا توضیحات داده شده است .
بله شما میتوانید از طریق پنل نمایندگی بخش کاربران، این بخش را به صورت رایگان فعال نمایید .
پس از فعالسازی ، ثبت نام آنلاین به دو روش امکان پذیر خواهد بود :
1. آیکون ثبت نام آنلاین در صفحه ورودی که پس از فعالسازی این بخش نمایان خواهد شد.
2. استفاده از صفحه www.YourDomain.com/UserRegister.aspx به صورت IFRAME یا به صورت AJAX در وب سایت خودتان .
مبلغی که کاربر میخواهد شارژ کند باید در حساب پنل شما موجود باشد ، برفرض اگر کاربر شما می خواهد مبلغ 1000 ریال شارژ کند شما باید حداقل 1000 ریال در حساب پنلتان داشته باشید.
ممکن است شرکتی که شما در آن خدمات شارژ ارائه می کنید چندین کارمند داشته باشد که هر یک وظیفه ای را برعهده داشته باشد ، مثلا واحد مالی ، واحد فنی ، واحد فروش و... شما میتوانید برای هر یک از این بخش ها یک همکار ایجاد کرده و دسترسی بخشی از سامانه را به این همکار بدهید. دقت بفرمایید هر کاری که همکاران شما در سامانه انجام میدهند از نظر ما توسط شما انجام شده است بنابراین در ایجاد همکار و سطوح دسترسی ایشان دقت لازم را بفرمایید.
فرض کنید شما چند همکار ایجاد کرده اید و هریک وظیفه ای را برعهده دارند ، توسط برچسب ها شما میتوانید تیکت هارا تفکیک نمایید ، مثلا تیکت های قرمز را بخش فنی پاسخ دهند ، تیکت های سبز را واحد فروش و...