e360

پنج توصیه ساده برای جلب مشتری

if (ViewBag.Displayable == null || (ViewBag.Displayable != null && ViewBag.Displayable)) {

وقتی پای جلب مشتری به میان می آید، روابط عمومی می تواند بهترین دوست و یا بدترین دشمن یک شرکت باشد. فراهم سازی یک بستر مناسب برای ایجاد رابطه ای مستحکم میان مشتریان و کسب و کار، در اعتماد و احترام دوجانبه ریشه دارد. مشتری عامل حیات شرکت است و به این ترتیب، از کسب و کار شما انتظار دارد از اصول خاصی پیروی کنید.

۱- در انتشار اطلاعات ثبات قدم داشته باشید.

ثبات در ارائه ی اطلاعات چیزی است که تعداد زیادی از مشتریان از یک شرکت انتظار دارند. اگر تیم روابط عمومی شما بتواند در انتشار اطلاعات مرتبط با شرکت ثبات قدم داشته باشد، در جلب توجه افکار عمومی و جلب نظر مشتریان تازه برای خرید محصول یا خدمات عرضه شده اثر بخشی بیشتری خواهید داشت.

۲- محصول یا خدمات متفاوتی به مشتری عرضه کنید.

به این فکر کنید که چگونه می توانید به مشتریان خود محصول یا خدماتی منحصر به فرد ارائه دهید. از خودتان بپرسید این محصول یا خدمات چه هدفی را باید تحقق ببخشد؟ شرکت ما چه چیزی برای ارائه دارد که آن را از رقبایش متمایز می کند؟

در نظر گرفتن این عوامل کمک می کند برای مشتری خود تجربه ی بهتری فراهم کنید. مشتریان به دنبال شرکت هایی هستند که خدماتی منحصر به فرد ارائه می دهند. به کپی کردن آنچه برند های دیگر انجام می دهند دلخوش نباشید و سعی کنید چیز تازه ای ابداع کنید.

۳- از رضایت مشتریان برای تقویت وجهه ی خود بهره بگیرید.

بهترین ابزار روابط عمومی که هر شرکتی می تواند از آن بهره بگیرد بازاریابی شفاهی یا دهان به دهان است. شبکه های اجتماعی برای بازار آنلاین مناسب هستند اما حرفه ای های روابط عمومی به سازمان ها کمک می کنند به بازار های «زنده» دسترسی داشته باشند.

۴- مخاطب خود را بشناسید.

وقتی صحبت از برقراری رابطه ای مستحکم با مشتری به میان می آید، بهره مندی از تجربه ی کافی با مخاطبان گوناگون بازار مورد نظر، نقطه ی مثبت بزرگی تلقی می شود.

متناسب سازی تلاش های بازاریابی شما برای دسترسی پیدا کردن به گروه های مختلف مشتریان به شکلی که برایشان آشناست، باعث می شود روابط شما با مشتریانتان شخصی تر به نظر بیاید. این می تواند به شکل گیری اعتماد میان شرکت و مشتریان آن بیانجامد. آشنایی، اغلب درک متقابل به همراه می آورد.

۵- محصول یا خدمات خود را قابل جستجو کنید.

مقوله ی بهینه سازی برای موتور های جستجو (SEO) و کلمات کلیدی حوزه ای است که می تواند تا حدی سرگرمتان کند.

برای اینکه کاری کنید شرکتتان را راحت تر بتوان از طریق گوگل پیدا کرد، از کلمات و عباراتی استفاده کنید که وقتی مردم به دنبال محصول تازه ای می گردند، احتمال وارد کردنشان در موتور های جستجو زیاد است. می توانید از هشتگ های داغ شبکه های اجتماعی نیز بهره بگیرید. این کار کمک می کند برند شما در حوزه های مختلف آنلاین در معرض دید قرار بگیرد.

} else {

شما مجاز به مشاهده این مطلب نیستید.

}